foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
22 619 89 85
sekcja@pro.onet.pl

jZEv0mELi2RvzSyAhzeOljELcGjn96ciSGLd5SW5
Krajowy Sekretariat Transportowców NSZZ "Solidarność" informuje, że w związku z drastycznym wzrostem zakażeń koronawirusem w całym kraju, do końca listpada 2020 r. pracujemy zdalnie.
Informujemy, że będziemy do Waszej dyspozycji telefonicznie i e-mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Henryk Grymel - przewodniczący Rady - 663 296 090

MI Andrzej Bittel
W dniu 5 października 2020 r. odbyło się posiedzenie Zespołu Trójstronnego do spraw Kolejnictwa, które prowadzili Współprzewodniczący Zespołu: Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Henryk Grymel, przewodniczący Rady Krajowej Sekcji Kolejarzy NSZZ „Solidarność” (KSK). W zespole uczestniczyli prezesi największych kolejowych spółek oraz przedstawiciele kolejowych, krajowych central związków zawodowych, które zgodnie z regulaminem zespołu wchodzą w jego skład. Kolejową „Solidarność” reprezentowali wspomniany wyżej Henryk Grymel i Henryk Sikora, członek Prezydium Rady KSK. Ze względu na ograniczenia wynikające z epidemii COVID-19 obrady zostały przeprowadzone w formie wideokonferencji.

Czytaj więcej...


Komisja Krajowa NSZZ „Solidarność” decyzją Prezydium KK rozpoczęła na początku września 13 edycję konkursu Pracodawca Przyjazny Pracownikom.


Celem konkursu jest promowanie pracodawców, którzy wyróżniają się w stosowaniu dobrych praktyk w zakresie przestrzegania przepisów prawa pracy, w szczególności poprzez stabilność zatrudnienia, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz prawa do zrzeszania się w związki zawodowe. Kandydatów zgłaszają podstawowe jednostki organizacyjne „Solidarności”. Wyróżnione firmy szanują prawa pracowników oraz prowadzą u siebie dialog społeczny. Certyfikatem można się posługiwać przez okres trzech lat, od daty przyznania. Laureaci poprzednich edycji Konkursu mogą ponownie ubiegać się o przyznanie Certyfikatu po wygaśnięciu wspomnianego wyżej okresu.

Czytaj więcej...

a
Po 14 latach walki solidarność europejskich związków transportowych odniosła sukces.
Dzisiaj 9 lipca 2020 roku, Parlament Europejski ostatecznie zagłosował za nowymi przepisami dotyczącymi walki z dumpingiem socjalnym i wykluczeniem społecznym:
- KONIEC spania w weekendy w ciężarówce i spędzania wielu miesięcy poza domem!
- Obowiązkowy powrót kierowców do bazy co 3 lub 4 tygodnie.
- Obowiązkowy powrót pojazdu do kraju pochodzenia co 8 tygodni.
- Zakaz regularnego tygodniowego odpoczynku w ciężarówce.
- Małe samochody dostawcze muszą przestrzegać tych samych zasad co samochody ciężarowe i posiadać inteligentny tachograf.
- Automatyczna geolokalizacja kierowcy i pojazdu co 3 godziny jazdy przez system GALILEO.
- Automatyczne rejestrowanie przekroczenia granicy.
- Wyłapywanie firm prowadzących działalność na zasadach tzw. „skrzynek pocztowych”.
Rejestracja firmy w danym kraju będzie równoznaczna z prowadzeniem w nim znacznej działalności.
- I wiele, wiele innych ważnych spraw z punktu widzenia pracownika.
Od dziś będziemy walczyć o egzekwowanie i monitorowanie tych nowych przepisów oraz dopilnować, aby ci, którzy ich nie przestrzegają, zostali surowo ukarani.
Szczególne słowa podziękowania należą się Roberto Parillo Przewodniczącemu Sekcji Transportu Drogowego ETF i jego drużynie. Dziękujemy wszystkim, którzy wspierali nas przez lata.

123Wiadomość od Sekretarza Generalnego Międzynarodowej Federacji Transportowców (ITF) z dnia 23 marca 2020 roku.

Drodzy przyjaciele,

Jestem dumny będąc sekretarzem generalnym organizacji, która, w tych trudnych czasach, reprezentuje pracowników transportu. Wybuch i rozprzestrzenianie się COVID-19 po raz kolejny pokazało jak zależna jest ludzkość i globalne łańcuchy dostaw od pracowników transportu, którzy utrzymują świat w ruchu.

Pracownicy transportu często są niewidzialnymi bohaterami, którzy nie zawsze są doceniani za poświęcenie, którym się wykazują. Ten kryzys pokazał jednak niesamowity wkład jaki wnoszą nasi członkowie w walkę z COVID-19 na całym świecie.

Pracownicy transportu są siłą napędową globalnej gospodarki połączonej łańcuchami dostaw i utrzymującej świat w ruch, co jest niezbędne do skutecznego sprostania COVID-19.

Musimy także zdawać sobie sprawę z ryzyka, na jakie narażeni są pracownicy transportu na tej linii frontu. Dla wielu naszych członków potrzeby publiczne są często stawiane przed ich osobistym bezpieczeństwem a niekiedy także przed potrzebami ich rodzin.

Czytaj więcej...